رزین ملامین یا ملامین فرمالدهید:
 
درباره وبلاگ


هدف و انگيزه من از راه اندازي اين وبلاگ ايجاد دريچه و روزنه اي براي برقراري ارتباط با ساير علاقه مندان به اين علم جذاب و شيرين بوده است. از پيشنهادات و انتقادات شما عزيزان خوشحال مي شوم و آماده دريافت مقالات و مطالب جالب شما عزيزان هستم تا با اسم خودتان در اين وبلاگ درج کنم.
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها
  • ردیاب جی پی اس ماشین
  • ارم زوتی z300
  • جلو پنجره زوتی

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پلیمرایران و آدرس polymeriran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





پلیمرایران
مقاله/پروژه/جزوه




در دمای ۶۰ تا ۷۰ درجه و فشار ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلی متر جیوه، آب موجود در سیستم را از محیط دور می‌کنند. مخلوط به دست آمده را در کپسول چینی ریخته و به آن ۲ گرم گلیسیرین اضافه می‌کنند و در دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد حرارت می‌دهند تا مخلوطی سفت به دست آید. رزین سخت شده را در انتها به صورت تکه‌های نازک جدا می‌کنند. [۱]

کاربردها

آشپزخانه

 

 

 

کاربرد رزین ملامین در ظروف آشپزخانه

 

رزین ملامین یا ملامین فرمالدهید:رزین ملامین معمولا در وسایل و ظروف آشپزخانه به کار برده می‌شود. ازآنجایی که مواد ملامینی اشعه مایکروویو را جذب کرده و گرم می‌شوند، در فرهای مایکروویو، ایمن نیستند.[۲] همانند سایر مواد ترموست، ملامین‌ها قابلیت ذوب شدن ندارند و از این رو، نمی‌توان آنها را توسط ذوب کردن بازیافت نمود.

 

 

 

 

 

کاربرد رزین ملامین در ظروف آشپزخانه

 

در دهه‌های ۱۹۵۰و ۱۹۶۰ استفاده از ظروف و وسایل ملامین گسترش زیادی پیدا کرد. در آن زمان گمان برده می‌شد که این ظروف، بازار مواد سرامیکی را کساد خواهد کرد. پس به تدریج استفاده از آنها در اواخر دهه ۱۹۶۰ میلادی کاهش یافت و هم اکنون بیشتر در سفر و.. کاربرد دارد.

 

 

ساختمان سازی

 

رزین ملامین جزء اصلی ساخت لیمنت‌های مقاوم در برابر فشار مانند فرمیکا و آربوریت، و هم چنین لمینت‌های کف پوشی است. هم چنین صفحه‌های زرین ملامین در ساخت تخته‌های وایت برد کاربرد دارند.

 

 

ساخت کابینت و مبلمان

 

رزین ملامین معمولا در روکش دادن به صفحه‌های دکوری که تحت دما و فشار بالا ورقه ورقه شده و سپس به شکل نئوپان درآمده‌است، کاربرد دارد. محصول نهایی، ملامین نامیده می‌شود و در مبلمان چند تکه‌ای و کابینت‌های ارزان قیمت استفاده می‌گردد. [۳]

 

 

 

 

 

کاربرد رزین ملامین در روکش قفسه و مبلمان

 

ملامین در اندازه و قطرها، طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت وجود دارد. صفحه‌های سنگین ملامین در هنگام بریده شدن با اره‌های نجاری معمولا خرد و تراشه تراشه می‌شوند.

 

 

شکل‌های دیگر

فوم ملامین: شکل خاصی از رزین ملامین فرمالدهید است که به عنوان ماده عایق صدا و اخیرا ماده ساینده ( برای ضدعفونی کردن) استفاده می‌شود.

فرمیکا: ماده کامپوزیت عایق گرما، که از رزین ملامین ساخته می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: